Πληροφορική Τεχνολογία

Ποια στοιχεία πρέπει να περιλαμβάνει το e-shop σας

Η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου τα τελευταία χρόνια είναι αξιοσημείωτη. Η γενικότερη στροφή μίας μεγάλης μερίδας καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο μετά τις επιταγές της κοινωνικής αποστασιοποίησης και την αναστολή της λειτουργίας ενός τεράστιου αριθμού φυσικών καταστημάτων ανά τον κόσμο. Ως εκ τούτου, το ηλεκτρονικό εμπόριο κέρδισε ακόμα περισσότερο έδαφος, με ένα ολοένα και αυξανόμενο κομμάτι καταναλωτών ξεκίνησε σταδιακά να ανακαλύπτει τα τεράστια οφέλη του. Είναι, πλέον, αδιαμφισβήτητο πως κάθε σύγχρονη επιχείρηση την σήμερον ημέρα χρειάζεται να διατηρεί και να ανανεώνει το e-shop της, προκειμένου να αυξήσει το κέρδος της και να προσφέρει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της σε ένα ασύλληπτα ευρύ κοινό, χρησιμοποιώντας νέες, σύγχρονες και διαδραστικές μεθόδους. Η ύπαρξη ενός e-shop δεν αποτελεί ούτε προαιρετική επιλογή για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, ούτε απλώς μία μοντέρνα τάση της εποχής. Τουναντίον, δεδομένου πως ακόμα και μετά την επαναφορά της λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων, μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών φαίνεται να προτιμά τις αγορές μέσω e-shop, διαπιστώνεται πως η ενασχόληση με το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι, πλέον, αναγκαιότητα για κάθε επιχειρηματική μονάδα που επιθυμεί να διατηρήσει το πελατολόγιό της και να διογκώσει τα κέρδη της. Ας ρίξουμε μια ματιά στις τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2021, διερευνώντας ορισμένες καλές πρακτικές που τα πλέον ποιοτικά e-shops δεν παραλείπουν να ενσωματώσουν στη στρατηγική τους.

Το e-shop σας πρέπει να διατηρεί τα standards της εξυπηρέτησης πελατών

Όλα δείχνουν πως η στροφή των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι εδώ για μείνει. Κάτι τέτοιο, το δίχως άλλο, ευνοεί τόσο τον ίδιο τον καταναλωτή, όσο και την επιχείρηση που διατηρεί ένα e-shop, αφού συνεπάγεται αυτοματοποίηση των διαδικασιών και ευκολία στις συναλλαγές. Αυτό, ωστόσο, δε σημαίνει πως η εξυπηρέτηση των πελατών στο e-shop σας θα είναι διαφορετική, συγκριτικά με την εξυπηρέτηση στο φυσικό κατάστημα. Αντιθέτως, και στις δύο περιπτώσεις θα πρέπει να μεριμνήσετε για την παροχή μίας ποιοτικής, άμεσης και έγκυρης εξυπηρέτησης, που να αντικατοπτρίζει το χαρακτήρα του brand σας και να ωθεί τους πελάτες σας να προτιμήσουν εκ νέου τις αγορές από το brand σας, είτε μέσω φυσικού καταστήματος, είτε μέσω e-shop. Ένα μεγάλο ποσοστό επισκεπτών εγκαταλείπει ένα e-shop όπου η περιήγηση αποδεικνύεται δύσκολη και φορτική. Φροντίστε, επομένως, να αποφύγετε τέτοια περιστατικά, επιφορτίζοντας το e-shop σας με τη δυνατότητα για μία εύκολη και ξεκούραστη περιήγηση, καθώς και για γρήγορες και ευέλικτες πληρωμές. Μη διστάσετε να δώσετε μία νότα προσωποποιημένης εξυπηρέτησης στο e-shop σας, χαρακτηριστικό στοιχείο το οποίο, σύμφωνα με έρευνες, οι περισσότεροι καταναλωτές φέρονται να εκτιμούν δεόντως. Διαφοροποιήστε το e-shop σας από ανταγωνιστικά ηλεκτρονικά καταστήματα και κερδίστε νέους πελάτες.


Το e-shop σας πρέπει να ανταμείβει τους πιστούς πελάτες

Μία από τις πλέον έξυπνες και διαδραστικές δυνατότητες που προσφέρονται μέσα από ένα e-shop, είναι η δυνατότητα σύνδεσης κάθε πελάτη στο εσωτερικό σύστημα της ιστοσελίδας. Η επιλογή αυτή επιτρέπει στους καταναλωτές να κρατήσουν προϊόντα στο “καλάθι” του e-shop, να πραγματοποιήσουν εύκολες ηλεκτρονικές αγορές και να παρακολουθήσουν τη μετέπειτα πορεία κάθε παραγγελίας τους. Από την πλευρά της επιχείρησης, το εν λόγω σύστημα δίνει στο διαχειριστή του e-shop την ευκαιρία να αναλύσει την ποσότητα και το χρηματικό μέγεθος των αγορών κάθε εγγεγραμμένου μέλους, διαπιστώνοντας, κατ’ αυτό τον τρόπο, το εύρος του σταθερού και πιστού πελατολογίου του e-shop. Οι σύγχρονες ποιοτικές πρακτικές του brand management υποδεικνύουν πως η πιστότητα των καταναλωτών πρέπει πάντοτε να ανταμείβεται, με τα e-shops να μην εξαιρούνται από αυτόν τον κανόνα. Πώς, λοιπόν, θα ανταμείψετε τους σταθερούς πελάτες του e-shop σας;

  • Με ένα συμπληρωματικό προϊόν ή κάποιο δείγμα δωρεάν, που θα αποσταλεί μαζί με την παραγγελία στο e-shop.

  • Με μία προσωποποιημένη προσφορά ή έκπτωση, διαμορφωμένη ειδικά με βάση τη γενική καταναλωτική συμπεριφορά κάθε μέλους του e-shop.

  • Με ένα προσαρμοσμένο μήνυμα ή e-mail που θα ευχαριστεί τον πελάτη για την αγορά στο περιβάλλον του e-shop.


  • Με ένα newsletter που θα θέτει ξεκάθαρα ως προτεραιότητα την ενημέρωση των πιστών πελατών για νέα προϊόντα, αποκλειστικές προσφορές του e-shop και οποιαδήποτε άλλη ενημέρωση σχετικά με την επιχείρηση.

Το e-shop σας πρέπει να είναι διαθέσιμο σε κάθε συσκευή

Κάθε επιχείρηση που εστιάζει τη στρατηγική της στην προσέλκυση ενός ευρέος κοινού, οφείλει να αξιοποιήσει κάθε διαθέσιμο δίαυλο πωλήσεων. Μία από τις τελευταίες τάσεις των ηλεκτρονικών αγορών είναι το mobile marketing, καθώς υπολογίζεται πως περίπου το μισό ποσοστό του συνόλου των ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 2021, ολοκληρώθηκε μέσω κινητού τηλεφώνου. Έχοντας προβεί στο λεπτομερή σχεδισμό, την τακτική ανανέωση και την απρόσκοπτη ενημέρωση του e-shop σας, το αμέσως επόμενο βήμα είναι να διασφαλίσετε πως η πλοήγηση σε αυτό πραγματοποιείται με την ίδια ευχέρεια και ανταποκρισιμότητα, τόσο σε περιβάλλον ηλεκτρονικού υπολογιστή, όσο και σε smartphones και tablets. Η παροχή ενός e-shop που προσαρμόζεται με ευκολία σε κάθε συσκευή είναι, σύμφωνα με έρευνες πάνω στην καταναλωτική συμπεριφορά, ένα από τα πλέον κρίσιμα σημεία εστίασης για τον καταναλωτή και, κατά συνέπεια, πρέπει να τίθεται ως μία από τις πρώτες προτεραιότητες από όλους τους ιδιοκτήτες ή διαχειριστές e-shops. Με τον τρόπο αυτό, θα εκτοξεύσετε τις πιθανότητες νέων αγορών μέσα από το e-shop σας, εκμηδενίζοντας, παράλληλα, τις πιθανότητες κάποιος πελάτης να εγκαταλείψει την πλοήγηση λόγω μειωμένης λειτουργικότητας, φαινόμενο ιδιαίτερα σύνηθες.

Το e-shop σας πρέπει να διακρίνεται από ποιοτικό περιεχόμενο και φωτογραφικό υλικό

Μία χρήσιμη συμβουλή που θα σας βοηθήσει καθ’ όλη τη διάρκεια της παρουσίας σας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και το ψηφιακό marketing, είναι να δώσετε ιδιαίτερη μνεία στη δημιουργία και ανάρτηση ποιοτικού και χρήσιμου περιεχομένου. Εν προκειμένω, όσον αφορά στο e-shop σας, είναι δεδομένο πως η χρήση του περιεχομένου με έναν ευφάνταστο και διαδραστικό τρόπο θα αλλάξει ολοκληρωτικά την εικόνα του. Αποφύγετε να δομήσετε το περιεχόμενό του e-shop σας με τρόπο κοινότοπο και καθαρά πληροφοριακό, που θα το κάνει απρόσωπο και αδιάφορο. Αντίθετα, φροντίστε αυτό να αντανακλά την εικόνα του brand σας και να προτρέπει τον πελάτη να προβεί σε μία αγορά. Μη διστάσετε να δώσετε λεπτομερείς περιγραφές για κάθε προϊόν ή υπηρεσία που παρέχεται μέσα από το e-shop, δίνοντας έμφαση στα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματά τους έναντι του ανταγωνισμού. Έπειτα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πρωτότυπες πληροφοριακές αναρτήσεις στο blog του e-shop σας, που θα φανούν χρήσιμες στους καταναλωτές σας καθώς θα είναι βασισμένες στο καταναλωτικό προφίλ τους. Μην παραλείψετε να συνοδεύσετε κάθε κείμενό του e-shop σας από αντίστοιχης ποιότητας φωτογραφικό υλικό. Η χρήση οπτικά ευχάριστων εικόνων και βίντεο στο e-shop δίνει μία πιο ολοκληρωμένη και ελκυστική εικόνα για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, αυξάνοντας, παράλληλα, τις πιθανότητες νέων αγορών και μειώνοντας τις πιθανότητες επιστροφής μιας παραγγελίας.

Αναζητήστε εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων και eshop στον επαγγελματικό οδηγό επιχειρήσεων f-all.gr

Kατηγορίες