Ξενοδοχεία-Τουρισμός

Ξενοδοχεία: ποιες τάσεις αναμένεται να δούμε μέσα στο 2022

Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, ο τουρισμός δε σταματούσε να αναπτύσσεται χρόνο με το χρόνο. Η πληθώρα οικονομικών πτήσεων και τα πάμπολλα ελκυστικά πακέτα διακοπών, γέμισαν, σταδιακά, κάθε είδους κατάλυμα, καταρρίπτοντας σταδιακά τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης του 2008 και θέτοντας τα θεμέλια για νέες ευκαιρίες στον τομέα των ξενοδοχείων. Το έτος 2019, η -κατά τα φαινόμενα, ασταμάτητη- άνθιση του ξενοδοχειακού κλάδου, έφτασε στο απόγειό της, αλλάζοντας ριζικά το τοπίο του παγκόσμιου τουρισμού.


Έχοντας πλέον αγγίξει, ωστόσο, το δεύτερο χρόνο της πανδημίας του Covid-19, είναι αδιαμφισβήτητο πως τα ξενοδοχεία ανήκουν στις επιχειρήσεις που επλήγησαν περισσότερο, τόσο από την πανδημία αυτή καθαυτή, όσο και από τις μεθόδους αντιμετώπισής της, που επικεντρώθηκαν κατά βάση στον περιορισμό των τουριστικών ροών και, κατ’ επέκταση, την αναστολή λειτουργίας αμέτρητων ξενοδοχείων σε κάθε γωνία του πλανήτη.
Μετά από πλήθος αντιξοοτήτων, ο κλάδος των ξενοδοχείων ακόμη παλεύει για να επανέλθει σε μία σταθερά ανοδική τροχιά. Ένα, πάντως, είναι το σίγουρο: τα δεδομένα στο χώρο του τουρισμού έχουν, και πάλι, μεταβληθεί, με τα ξενοδοχεία να καλούνται να αντεπεξέλθουν στις νέες προδιαγραφές και απαιτήσεις της αγοράς. Ας ρίξουμε μια ματιά στο μέλλον των ξενοδοχείων και στις τάσεις που πρόκειται να διαμορφώσουν την αγορά το 2022.

Εν αρχή ην η ψηφιοποίηση

Μία από τις σπουδαιότερες τάσεις όχι μόνο του κλάδου των ξενοδοχείων, αλλά της παροχής υπηρεσιών εν γένει, είναι ο παραγκωνισμός των παραδοσιακών μεθόδων εξυπηρέτησης πρόσωπο με πρόσωπο, και η αντικατάστασή τους με νέες, ηλεκτρονικές εκδοχές τους, με γνώμονα τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας. Η έξυπνη τεχνολογία που θεωρείται πως βοηθά στον περιορισμό της πανδημίας, προς το παρόν συνίσταται σε χρήσιμα εργαλεία, όπως το ηλεκτρονικό check-in και check-out μέσω υπολογιστών ή κινητών τηλεφώνων, οι ανέπαφες πληρωμές και οι ηλεκτρονικοί κατάλογοι που λειτουργούν με το σκανάρισμα κωδικών QR, ενώ δυναμική είναι και η είσοδος της ψηφιακής νοημοσύνης, με τον “έξυπνο” εξοπλισμό σπιτιού να έχει ήδη κάνει την εμφάνισή του στα καλύτερα ξενοδοχεία της υφηλίου. Η άνοδος του πολλά υποσχόμενου Internet of Things, εξάλλου, σε συνδυασμό με τις επιταγές για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δεν αποκλείεται να συνδράμουν στην ανάπτυξη ακόμα περισσότερων καινοτόμων τεχνολογιών στα ξενοδοχεία, που όχι μόνο θα λειτουργήσουν ως εχέγγυα ασφάλειας για τους επισκέπτες, αλλά και σαν παράγοντας εντυπωσιασμού τους.

Νέο κοινό, νέες απαιτήσεις

Όπως είναι λογικό, το παγκόσμιο δημογραφικό προφίλ των τουριστών έχει, πλέον, αλλάξει εκ βάθρων. Παραδείγματος χάρη, η επέλαση της πανδημίας, αν μη τι άλλο, καθιστά τα ταξίδια αναψυχής ως μία επισφαλή πολυτέλεια, όσον αφορά στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Αντίστοιχα, τα οικογενειακά ταξίδια γίνονται ολοένα και περισσότερο περίπλοκα και δαπανηρά, λόγω των απαιτήσεων για διαγνωστικά τεστ για τον Covid-19, που συνήθως διενεργούνται πριν και μετά από κάθε ταξίδι. Πλήθος οικογενειών, εξάλλου, κρίνει πως ένα μακρινό ταξίδι εν μέσω πανδημίας αποτελεί ιδιαίτερα επίφοβη επιλογή. Παραδείγματα όπως τα παραπάνω καλούν τις ξενοδοχειακές μονάδες παγκοσμίως να αναπροσαρμόσουν τόσο τη διάρθρωση των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, όσο και επιμέρους στοιχεία, όπως η στρατηγική τους για την προσέλκυση κοινού, η τιμολογιακή πολιτική και πολλά ακόμα. Τάσεις όπως τα ατομικά ταξίδια, λόγου χάριν, που ήδη γνώριζαν ιδιαίτερη άνθιση πριν από την πανδημία, ενδέχεται να κερδίσουν ακόμα περισσότερο έδαφος μέσα στο 2022, ενώ εκτιμάται πως οι οικογενειακές διακοπές θα περιοριστούν σε όσο το δυνατόν κοντινότερους για την κάθε οικογένεια προορισμούς.

Παροχή μιας μοναδικής εμπειρίας για κάθε επισκέπτη

Μετά από περίπου δύο χρόνια υποτυπώδους λειτουργίας, πολλά είναι τα ξενοδοχεία που ήδη έχουν ξεκινήσει και αδράττουν κάθε ευκαιρία, προκειμένου να αποκτήσουν ένα σταθερό, πιστό πελατολόγιο. Όπως σε κάθε άλλου είδους υπηρεσία, έτσι και στον τομέα των ξενοδοχείων, ο πλέον κατάλληλος τρόπος για να συμβεί κάτι τέτοιο είναι η απόλυτη ικανοποίηση των πελατών (εν προκειμένω, επισκεπτών), μέσω της παροχής μιας αποτελεσματικής και κατά το δυνατόν προσωποποιημένης εξυπηρέτησης. Τη στιγμή που ο διαρκής “βομβαρδισμός” των επισκεπτών ενός ξενοδοχείου με ενημερωτικά newsletters θεωρείται ξεπερασμένος, ορισμένες νέες τάσεις ανακύπτουν στον τουριστικό κλάδο. Αυτές προτείνουν τη χρήση της αυτοματοποιημένης τεχνολογίας για το καλωσόρισμα, την παροχή δωρεάν υπηρεσιών και την πρόταση για αγορά ορισμένων επιπλέον παροχών του κάθε ξενοδοχείου, με βάση το προφίλ του εκάστοτε επισκέπτη, όπως άλλωστε και για την παρότρυνση για ανάρτηση μίας θετικής κριτικής στο διαδίκτυο, που, συν τοις άλλοις, θα εντείνει την αξιοπιστία του ξενοδοχείου και θα αυξήσει ακόμα περισσότερο τους μελλοντικούς επισκέπτες.

Συνδυάζοντας την εργασία με την αναψυχή

Τα νέα δεδομένα στο εργασιακό τοπίο έχουν συνδράμει στην ολοένα και μεγαλύτερη εξάπλωση της τηλεργασίας, που κυριαρχεί ως μία εκ των πλέον δημοφιλών εργασιακών τάσεων σε όλη την υφήλιο. Η τηλεργασία, πλέον, δεν αποτελεί προνόμιο των λεγόμενων ψηφιακών νομάδων, αλλά έχει μετατραπεί σε νόρμα βάσει κυβερνητικών εντολών και αποφάσεων στη συντριπτική πλειονότητα των χωρών. Μελέτες πάνω στις παγκόσμιες τάσεις του τουρισμού δείχνουν πως ένα μεγάλο κομμάτι των επισκεπτών στα περισσότερα ξενοδοχεία ανά τον κόσμο, συνδυάζει την εργασία με την αναψυχή, αναδεικνύοντας, μάλιστα, μία ευφάνταστη ορολογία γύρω από την εν λόγω τάση. Ο όρος bleisure, παραδείγματος χάρη, αποτελεί κράμα των λέξεων business και leisure, ενώ ο όρος workation συνδυάζει τις λέξεις work και vacation. Ολοένα και περισσότερα ξενοδοχεία προσαρμόζουν τις υπηρεσίες τους με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες της συγκεκριμένης κατηγορίας επισκεπτών και να τους δελεάσουν με μία όσο το δυνατόν εκτενέστερη παραμονή, καθώς και με την αγορά περισσότερων υπηρεσιών που ανταποκρίνονται σε όσα ζητούν. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η διαμόρφωση ειδικών κοινόχρηστων χώρων εργασίας, που έχει ήδη συμβεί σε πλήθος ξενοδοχειακών μονάδων.

Ευελιξία στις κρατήσεις και ακυρώσεις

Μπορεί η λειτουργία των περισσότερων ξενοδοχείων να έχει επανέλθει σε κάποιο βαθμό, η αβεβαιότητα που προκύπτει από την επέλαση της πανδημίας, ωστόσο, παραμένει, με αποτέλεσμα οι ταξιδιώτες να τείνουν να προτιμούν ξενοδοχεία που παρέχουν κατά το δυνατόν μεγαλύτερη ευελιξία στη διαμονή. Σε όλη τη διάρκεια του 2021, ελάχιστοι ήταν οι τουρίστες που προτίμησαν ξενοδοχεία που δεν παρέχουν ευελιξία στις ακυρώσεις ή μεταβολές της ημερομηνίας κράτησης, καθότι κάτι τέτοιο θα συνιστούσε μεγάλο ρίσκο, δεδομένων των απρόβλεπτων συνθηκών που διανύουμε. Αντίθετα, υπολογίζεται πως το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών προτιμά ακριβότερα ξενοδοχεία, που όμως παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία, με διευκολύνσεις όπως η δωρεάν αλλαγή ημερομηνίας ή η πολιτική επιστροφής χρημάτων ακόμα και λίγες ώρες πριν την προγραμματισμένη άφιξη. Η τάση της ευελιξίας αναμένεται να συνεχιστεί μέσα στο 2022, αλλά και να εμπλουτιστεί τόσο με τη δυνατότητα κρατήσεων της τελευταίας στιγμής, όσο και με την επιλογή των λεγόμενων “κρατήσεων ανοιχτού τύπου”, εννοώντας εκείνες που έχουν απροσδιόριστη ημερομηνία αναχώρησης.

 

Αναζητήστε ξενοδοχεία στην Ελλάδα στον επαγγελματικό οδηγό f-all.gr



Kατηγορίες