Ο μέσος χρήστης smartphone αναλώνει πάνω από δυο ώρες την ημέρα πάνω από την συσκευή του. Αποθηκεύει δε μεταξύ 60 ως 90 apps στο τηλέφωνο του και χρησιμοποιεί τουλάχιστον 6 apps την ημέρα.
Ο όγκος του χρόνου που αναλώνεται στις τηλεφωνικές συσκευές δίνει μια απίστευτη ευκαιρία σε Οργανώσεις, εταιρείες και επιχειρηματίες. Δημιουργώντας ένα χρήσιμο ή διασκεδαστικό app μπορείς να τραβήξεις την προσοχή του γενικού κοινού, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα κέρδη, μοιράζοντας με άλλους χρήσιμες υπηρεσίες ή προωθώντας την επιχείρηση σου.
Αλλά πόσο στοιχίζει η δημιουργία ενός app για smartphone? Το κόστος μπορεί να ποικίλει σημαντικά ανάλογα με την πλατφόρμα πάνω στην οποία το κτίζεις και την ακριβή λειτουργικότητα που το app περιλαμβάνει. Στο άρθρο αυτό θα εξηγήσουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος μιας εφαρμογής iOS ή Android και θα σας δώσουμε μια εκτίμηση του συνολικού κόστους.
Πλεονεκτήματα από την κατασκευή mobile app
Πριν συζητήσουμε για το κόστος κατασκευής μιας εφαρμογής σε iOS ή Android, ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στα πλεονεκτήματα του να δημιουργήσεις μια.
Τα apps δημιουργούν νέες πηγές εσόδων
Χρήσιμα mobile apps μπορούν να πωληθούν στους καταναλωτές, δημιουργώντας μια καινούργια πηγή εσόδων για τη εταιρεία σας. Εναλλακτικά μπορείτε να προσφέρετε μια εφαρμογή δωρεάν, επιτυγχάνοντας όμως κέρδη από τις πωλήσεις που δημιουργεί. Μια εφαρμογή μπορεί επίσης να προάγει τις πωλήσεις ή να πουλήσει προϊόντα και υπηρεσίες στην αγορά.
Τα apps αυξάνουν δραματικά τη διαδραστική επαφή με τον χρήστη
Τα apps μπορούν να χρησιμοποιηθούν συναρπαστικά για επαφή με τον χρήστη. Μπορείς με αυτά να κανείς κρατήσεις, να στείλεις προειδοποιήσεις, να τρέξεις προγράμματα ανταμοιβών αγορών και πολλά περισσότερα. Το να έχεις ένα app μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που κάνεις δουλειές και επικοινωνείς με τους πελάτες σου.
Προσφορά μεγαλύτερης αξίας στους πελάτες σας
Η εταιρεία σας ή ο Οργανισμός σας μπορεί να δημιουργήσει ένα χρήσιμο mobile app που κατά κάποιο τρόπο βοηθάει τους χρήστες smartphone. Αυτό μπορεί να ενεργοποιήσει ένα κοινωνικό ψυχολογικό φαινόμενο που ονομάζεται «ανταποδοτικότητα». Ο πελάτης θα πιστέψει ότι του δώσατε κάτι χρήσιμο δωρεάν και να νοιώσει την ανάγκη να ανταποδώσει την χάρη, αγοράζοντας κάποιο προϊόν ή δείχνοντας αφοσίωση σε κάποια μάρκα προϊόντων.
Χτίσιμο ισχυρότερης μάρκας (brand name)
Οι εφαρμογές iOS ή Android βοηθάνε την μάρκα σας να γίνει ευρύτερα γνωστή και βελτιώνει την φήμη της επιχείρησης σας.
Πόσο στοιχίζει μια εφαρμογή iOS ή Android?
Το κόστος κατασκευής μιας εφαρμογής διαφέρει ανάλογα με τις απαιτήσεις της. Βασικά όσο περισσότερες λειτουργίες περιλαμβάνει η εφαρμογή, τόσο αυξάνει το κόστος της.
Ο αριθμός των πλατφορμών πάνω στις οποίες θέλετε να τρέξει η εφαρμογή σας είναι επίσης παράγοντας κόστους. Αν θέλετε μια εφαρμογή για τηλέφωνο σε iOS και Android, αναλώνεται μεγαλύτερος χρόνος στην κατασκευή της και άρα είναι ακριβότερη.
Το κόστος κατασκευής μιας βασικής εφαρμογής είναι μεταξύ €2.500 ως €10.000. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει το κόστος:
- Συνάντησης με τους σχεδιαστές έργου, προγραμματιστές, UX/UI designers
- Δημιουργίας προτοτύπου, προδιαγραφών και συμβάσεων
- Σχεδιασμού του interface
- Προγραμματισμού
- Σχεδιασμού γραφικών
- Ελέγχου και καθαρισμού από bugs
- Διαδικασίας έγκρισης εφαρμογής από την ζητούμενη πλατφόρμα
Το κόστος μιας εφαρμογής αλλάζει βάσει ορισμένων παραγόντων, όπως:
Πρέπει οι χρήστες να κάνουν login?
Αν η εφαρμογή σας απαιτεί οι χρήστες να εγγράφονται ή να εισέρχονται στην εφαρμογή, τότε ο χρόνος ανάπτυξης και ελέγχου αυξάνεται. Θα έχετε την επιλογή ενός συστήματος καταχώρησης χρηστών όπου οι χρήστες δημιουργούν ενα λογαριασμό με την χρήση της ηλεκτρονικής τους διευθυνσης(email) ή κάποιο σύστημα εισόδου (login) μέσω κοινωνικού μέσου δικτύωσης όπως το Facebook ή άλλες συναφείς πλατφόρμες. Η πρόσθετη δημιουργία συστήματος login μπορεί να προσθέσει περίπου €1.000 στο κόστος της εφαρμογής.
Θα μπορούν οι χρήστες να δημιουργήσουν προσωπικά προφίλ?
Αν θέλετε οι χρήστες να έχουν την δυνατότητα να δημιουργούν σύνθετα προσωπικά προφίλ, το κόστος θα ανεβεί. Αυτό γιατί οι προγραμματιστές πρέπει να δημιουργήσουν interface χρηστών, φόρμες και βάσεις δεδομένων αναγκαίες για τη συλλογή και αποθήκευση των σχετικών πληροφοριών. Χρειάζεται επίσης πρόσθετη εργασία για να είναι βέβαιο ότι η εφαρμογή θα είναι ασφαλής κατά την συλλογή και αποθήκευση προσωπικών δεδομένων του χρήστη. Εφαρμογές για κλείσιμο ραντεβού και άλλες που υποστηρίζουν διαδικτυακές κοινότητες (internet communities), συχνά απαιτούν την δημιουργία ενοτήτων προσωπικών προφίλ. Αυτή η λειτουργία μπορεί να προσθέσει περί τα € 1.000 στην εφαρμογή σας.
Πως θα χρηματοποιηθεί η εφαρμογή σας?
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αποδώσει χρηματικά μια εφαρμογή. Οι βασικές δυνατότητες επιλογής είναι να την χρεώνεις μέσω του App Store ή να την παρέχεις δωρεάν. Εναλλακτικά μπορείς να έχεις αγορές μέσω της εφαρμογής ή να υπάρχουν ορισμένα στοιχεία λειτουργίας που να απαιτούν πληρωμή. Η δημιουργία συστημάτων αποδοχής πληρωμών στην εφαρμογή επιμηκύνουν τον χρόνο ανάπτυξης και αυξάνουν το κόστος εφαρμογής από €1.000 ως €2.000. Η πρόσθετη δημιουργία στην εφαρμογή βάσης λειτουργίας e-commerce με καρότσι αγορών (shopping cart), θα ανεβάσει περαιτέρω το κόστος της.
Η εφαρμογή περιέχει σύστημα βαθμολόγησης?
Τα συστήματα αξιολόγησης είναι χρήσιμα σε πολλά είδη εφαρμογών. Ίσως θέλετε να επιτρέψετε στους χρήστες να βαθμολογήσουν προϊόντα ή να δώσουν την γνώμη τους για ένα άρθρο. Η πρόσθεση αυτού του είδους λειτουργίας αυξάνει το κόστος της εφαρμογής κατά περίπου €1.000
Αλληλεπίδραση με άλλους δικτυακούς τόπους η APIs?
Αν η εφαρμογή σας χρησιμοποιεί στοιχεία (data), από άλλες πηγές, όπως εξωτερικούς διαδικτυακούς τόπους (websites), διεπαφές ( interfaces) εφαρμογής προγραμματισμού (APIs) ή εξωτερικές βάσεις δεδομένων, θα υπάρξει πάλι αύξηση του κόστους. Η συνεργασία με εξωτερική πληροφόρηση απαιτεί επιπρόσθετο προγραμματισμό και ελέγχους ασφαλείας. Αυτή η λειτουργία ανεβάζει αρκετά το κόστος μιας εφαρμογής.
Πόσο είναι οπτικά εκλεπτυσμένη η εφαρμογή?
Οι εφαρμογές για smartphones μπορεί να έχουν σχέδια από απόλυτα βασικά ως οπτικά εντυπωσιακά. Μια βασική απλή εφαρμογή επικεντρώνεται στην λειτουργικότητα της και διαθέτει ένα απλό σύστημα διεπαφής (UI) με τον χρήστη. Οι οπτικά εντυπωσιακές εφαρμογές αντίθετα μπορεί να έχουν προηγμένες διεπαφές με χρήση animation και λεπτομερή γραφικά. Μια πιο εξεζητημένη οπτική σχεδίαση προσθέσει €1.000 ως €2.000 στην τιμή της εφαρμογής.
Αν σας ενδιαφέρει να δημιουργήσετε ένα παιχνίδι iOS ή Android, το κόστος ανεβαίνει ανάλογα με την φύση του παιχνιδιού. Αν χρειάζεται προχωρημένα γραφικά, μπορεί να χρειασθούν πολλοί μήνες ανάπτυξης και αύξηση του κόστους ως και πάνω από €50.000.
Έχει η εφαρμογή σας εικονίδιο (app icon)?
Το να διαθέτει η εφαρμογή ένα εικονίδιο που τραβάει το μάτι είναι πολύ σημαντικό. Αν ο χρήστης έχει ήδη δημιουργήσει μια ελκυστική εικόνα, θα προστεθεί απλά στην εφαρμογή. Θα χρειαστούν μια με δυο ώρες στον κατασκευαστή για να βεβαιωθεί ότι το εικονίδιο έχει το σωστό format και τέλεια παρουσίαση για χρήστες iOS και Android.
Αν όμως χρειάζεται ένα νέο εικονίδιο, θα πρέπει να δημιουργηθεί από τον έμπειρο σχεδιαστή της εφαρμογής. Ανάλογα με την πολυπλοκότητα της εικόνας, η τιμή της εφαρμογής αυξάνει απο €500 ως €1.000
Που θα πάτε για την ανάπτυξη της εφαρμογής σας?
Εφαρμογές που αναπτύσσονται από μεγάλες εταιρείες του κλάδου, μπορεί να στοιχίσουν και 10 φορες παραπάνω από ότι θα στοιχίσουν από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτό συμβαίνει λόγω των πρόσθετων γενικών εξόδων που έχουν οι μεγάλες εταιρείες. Αντίθετα το πιθανό πλεονέκτημα της μεγάλης εταιρείας είναι η ύπαρξη δεξαμενής ταλέντων που μπορούν να συμμετάσχουν στον σχεδιασμό μιας εφαρμογής.
Πηγή: pavla.gr
Αναζητήστε εταιρείες κατασκευής λογισμικού και mobile εφαρμογών εδώ!